torsdag 16 september 2010

Latmask


Måste motvilligt erkänna att jag blir latare och latare vartefter åren går.

Fattar idag inte hur jag orkade vara så "duktig" som jag en gång var när jag hade hus, stor trädgård, tre små barn, två motionskrävande hundar och ändå hann med att arbeta. Och som om det inte vore nog så bakade jag (kakor, bullar och matbröd), jag syltade och saftade och maten var aldrig, eller iaf sällan, av halvfabrikat, nej hemlagat skulle det vara! Städade heela huset gjorde jag varje fredag och putsade fönster i heeela huset minst 5 ggr/år och bytte gardiner lika ofta (gardiner som jag dessutom sydde själv). Idag ter sig detta helt obegripligt, var fick jag all energi ifrån?!

Idag håller jag dom värsta dammtussarna borta och byter gardiner gör jag till jul. Bakar gör jag sporadiskt, och då endast matbröd.

Men, jag har minsann lagt in Västeråsgurka!! Och det är jag stolt över!

4 kommentarer:

  1. Dutti du är,lagen är toppen god. Den bästa jag smakat, och nu ska en Småländska få receptet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hjälp jag blir alldeles matt bara av att läsa ditt inlägg. Jag hade varit sjukt imponerad bara av gurkinläggningen!

    SvaraRadera
  3. Jo du..jag känner igen det där. Fattar inte var man fick energin, orken ifrån. Jag har lagt av m de mesta...och jag mår inte dåligt över det, tvärtom :-D Kan det vara så att vi prioriterar annat nu ? Tycker du är jätte duktigt som lagt in gurka iaf.Ha en fin dag.Kram Gunsan

    SvaraRadera
  4. Åh, vad man känner igen sig i det du skriver hur man var förut, städade gjorde jag på natten eftersom jag drev ett företag på kvällstid och helger. Skulle aldrig för mitt liv göra så igen. Man prioriterar andra saker nuförtiden ;-)
    Tycker du har varit jätteduktig som lagt in gurka =D
    Ha en bra helg!
    Kram på dig <3

    SvaraRadera