måndag 27 september 2010

Har själv...

...allltid ondgjort mig över folk som lösenordsskyddar sin blogg - skriv för sjutton dagbok med hänglås på då istället har jag tänkt! Men nu har jag tyvärr känt mig tvingad att lösenordsskydda min egen blogg (vilket tog timmar av blod, svett och tårar innan jag lyckades lista ut hur man skulle göra) pga en (1) person som jag inte tycker har här att göra, då personen själv lösenordsskyddat sin blogg och dessutom blockerat mig på FB (av okänd anledning).
Rimligen så kan personen i fråga då heller inte ha något utbyte av att läsa min blogg... (Vet inte om det handlar om att personen är/var ute efter "sensationer" att "skvallra" vidare om kanske? Jag har mina misstankar).
Nåväl, nu gjorde jag detta val med en lösenordsskyddad blogg, trots att jag absolut står för det jag skriver, och jag skulle förstås föredragit att kunna ha den öppen för alla att läsa.

Den här personen är förresten ingen jag någonsin varit riktig vän med, vi är alldeles för olika, så jag kan inte påstå att jag blev ledsen när jag upptäckte att jag blivit blockerad, men funderat har jag så klart gjort över anledningen.
Magstarkt och fräckt iaf tycker jag det var av personen i fråga att så öppet visa sin nyfikenhet, efter att blockerat mig, över vad jag bloggar om genom att tom lämna en kommentar/fråga...
Hur stor lust tror ni jag hade att svara?
Nåväl, öga för öga, tand för tand, eller hur man nu brukar säga...

Känner mig mitt i alltihop ändå lite tacksam för att jag vet att personen inte längre kan läsa vad jag skriver, vill ju inte dela mina tankar med någon som så uppenbart gjort klart för mig att jag inte ska läsa hans/hennes blogg eller vara vän på FB.

Tråkigast är att jag nu kommer få svårt att få nya läsare, men jag är förstås glad för de jag har! :) Ni har blivit en skara nu, jättekul! Även om inte alla lämnar kommentarer, så vet jag att ni läser och det räcker långt för mig att bara veta.

Och nu ska jag ägna mig åt något så roligt som jobbsökande, fick ett brev från AF i fredags med anvisning om att söka ett jobb i Köping... Bäst att lyda order! :)

1 kommentar: