tisdag 21 september 2010

Pust!

Införskaffade för några dagar sedan en sk väggdekoration med texten "Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev idag", som jag tyckte skulle passa här i mitt lilla hem.
Idag gav jag mig på att sätta upp den.
Men, det är då själva den att man ska behöva ha så svårt att läsa en bruksanvisning!

När jag äntligen lyckades lista ut hur man skulle göra, så blev jag vansinnig - inte över att jag lyckats få upp den, utan över den helt obegripliga bruksanvisningen, eller "appliceringsguiden", som dom kallar den för! Varför krångla till det så?? Skriv för sjutton så att även ett barn kan begripa!!

Blev helt genomsvettig när jag började läsa hur man skulle gå till väga (det lät ungefär som att man skulle byta en bilmotor eller något dylikt, eller installera en tvättmaskin).

* Steg 1: Du behöver isskrapa, linjal eller ett bankomatkort, sax och rejält med tålamod... (och tålamod måste jag väl erkänna att jag inte har så mycket av), så redan där började jag bli irriterad.

* Steg 2: Fäst och positionera motivet med maskeringstejp... (???) Why??? Jag har väl ögonmått kan tänka.

Och sedan kom step 3 (ja, nu hette det helt plötsligt step istället för steg...), step 4, step 5 och step 6.

Jag hade fixat det bättre, och framför allt snabbare, utan denna dumma, dumma appliceringsguide!
Men, nu är den iaf på plats och snyggt blev det!

5 kommentarer:

  1. Ja du... varför gjorde jag det? Kanske för att dekorationen inte var direkt billig och jag ville förstås inte "sabba" den.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja du dessa instruktioner är så hel tokiga ibl så man blir galen. En lättfattlig o kort instr vore önskvärt :-) Ha en skön kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja fy för den lede! Önskar dig detsamma Gunsan!! Kram!

    SvaraRadera
  4. "Appliceringsguide"...Låter som hårfärgning eller nåt sånt :-) Nää, ögonmått o smarthet hade du klarat dig bra på Kram/U

    SvaraRadera