måndag 4 oktober 2010

Låt dina vänner lära känna dig lite bättre...

... så detta har jag nu stulit från en av mina vänner.

Hur bor du? I lägenhet, rätt centralt.
Brukar du komma i tid? Ja! (Att komma för sent är enligt min mening att slösa med andra människors tid).
Hur lång är du? 1,60.
Är du nöjd med ditt utseende? Bara att acceptera. Annars kunde man väl kanske bättra på med Botox och silikon, men näe... inget för mig.
Vilka består din familj av? Tre barn, 2 döttrar och en son.
Har du många vänner? De som jag räknar som äkta vänner är få, men dom är verkligen äkta!
Går du på gym eller tränar på annat sätt? Hmm, måste man svara...?
Vad är din favorit rätt? Fläsk, potatis och löksås, och faktiskt nästan all husmanskost.
Vilken mat gillar du inte? Lever!!!!!!
Vad äcklar dig? Kan ha väldigt svårt för "fula" fötter, då vill jag helst blunda.
Har du några fobier? Jodå, en del...
Har du några allergier? Äggallergiker, och på senare år även lite pollenallergi.
Vilket är ditt senaste inköp? En DD... ;)
Din favoritdryck till maten? Beror på vad jag äter.
Har du ett arbete, vilket i så fall? Aktivt arbetssökande, om det nu räknas.
Har du en utbildning? Ja, läkarsekreterare.
Är du klumpig? Nej, jag är väldigt smidig ;)
Vem pratade du med senast? "Världens bästa Inger" (fd kollega).
Alkoholhaltig favoritdricka? Marguerita!!
När gjorde du senast något riktigt dumt? Oj, det tror jag inte jag vill berätta...
Saknar du någon just nu? Mm, mina barn!
Vad ska man göra för att få dig irriterad? Try me! ;)
Senaste person du ringde? Min dotter.
Vad drack du senast? Vatten.
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? En stor mugg kaffe på morgonen, sen får det räcka.
Använder du hudkräm? Sporadiskt.
Sminkar du dig? Oftast, ja.
Gillar du kroppsbehåring? Till viss del...
Attraheras du av män med skägg? Inte alls omöjligt...
Attraheras du av smärta eller mulliga tjejer? Attraheras inte av tjejer.
Din favoritmusik/låt? Rock, ballader.
Har du pengar på mobilen? Ja.
Använder du mobilen mycket? Nej, inte speciellt.
Är du en datanörd? Har en tendens att fastna vid datorn, men någon nörd blir jag aldrig.
Svär du mycket? Kanske lite för mycket.
Gillar du bli fotograferad? Nej, jag vill inte vara med på bild.
Om du vann mycket pengar, vad skulle du använda dem till? Dela med mig, framför allt till barnen.
Får du höra mycket som är sagt i förtroende? Ja.
Brukar tjejer/killar ragga på dig när du är ute? Har aldrig blivit uppraggad av någon tjej, tack och lov. Killar? Jo, det händer.
Vad åt du till middag senast? Pasta med gräddsås med kyckling, soltorkad tomat, vitlök och bladspenat.
När flög du senast? 2006.
Pratar du några andra språk? Engelska gör jag mig förstådd på, i värsta fall även franska och tyska.
Har du gråtit offentligt? Haha - många gånger!!
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 7-8.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte just för tillfället.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Skärp dig och sluta gnälla! Det kunde vara värre!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm/bungyjump? Det vore väl det sista jag skulle göra!
Vad tror du dina vänner tycker om dig? Tankfull, snäll, och förhoppningsvis även rolig. (Och här måste jag bara infoga en komplimang jag fick av en väninna på min senaste födelsedag "Jag älskar dig för att du är du!").
Är du nöjd med ditt liv? Ja! Mycket kunde varit annorlunda, men det jag varit med om har format mig till den jag är. Och jag vill inte vara någon annan.
Om du kunde ändra på något i ditt liv, vad skulle du då ändra på? Skulle nog satsat på en annan utbildning. Kanske något praktiskt yrke.
Tycker du om att kramas? Ja, men det är väl klart jag gör!

2 kommentarer:

  1. :-) Kul att läsa,alltid roligt få veta mer om sina FB vänner.Vem vet, en dag kke vi ses :-)
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med snabba frågor och dito svar. Spännande sidor kan dyka upp.

    SvaraRadera