lördag 2 oktober 2010

Ojojoj...

... nu har jag fått en Utmaning av Maria, så här lär jag nu väl få ömsom sitta, ömsom ligga (pga ryggskott) många timmar innan jag lyckats lösa denna uppgift.

1. Kärleken i mitt liv Barnen, självklart barnen! Och, mina äkta vänner.
För övrigt så är det lite torftigt på kärleksfronten (och du hjärtekrossare, du var aldrig min kärlek... fast jag en gång trodde det...).
Förlåt Diva, hur kunde jag glömma Dig (tur du gjorde dig påmind!).

2. Min favorit färg är ROGGBIV (lärdom från småskolan) - rött, orange, gult, grönt, blått, indigo och violett = regnbågens färger. Kan alltså inte välja...

3. Jag är fantastiskt glad när jag får en aha-upplevelse. Eller, när jag lyckats fixa något typiskt praktiskt "karlgöra" alldeles på egen hand.

4. Jag vet fortfarande inte varför det finns ondska här i världen. (Tror aldrig jag kommer få svar heller).

5. Min dröm är en liten sommarstuga med vildvuxen tomt, vid en sjö... Där kan jag filosofera, plocka blommor och drömma vidare...

6. Jag tror på att vända andra kinden till, så långt det nu bara går.

7. Jag kommer förmodligen aldrig att bli titelsjuk, avundsjuk eller svartsjuk.

Och nu går utmaningen vidare till Ulla, A-C och Gunsan. Lycka till brudar!!! ;)

5 kommentarer:

  1. Ja, du LL det här var inte någon enkel utmaning. Behöver nog fundera på den ett tag =)säkert ända till i morgon i varje fall ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm, Ulla...Kan de va ja? :-)

    SvaraRadera
  3. Du verker ju vara ganska bra på karlgöra, vill jag minnas. Du fixade ju markiserna, där jag och J hade hängt med hela vår tyngd i uppdragningsanordningarna för att få dem att lyda, med bara ett enkelt handgrepp.

    SvaraRadera
  4. Vilken utmaning :-) Tål att tänkas på...men jag antar den, självklart :-D Ha en underbar forts på denna Söndag. Kram Gunsan

    SvaraRadera